10 reklám eszköz, ami nélkül vállalkozásod csak árnyéka önmagának!

 1   LOGÓ
A logó nem más, mint a céged emblémája, az egyik legfontosabb ismertető jele. Sokan azt gondolják, hogy logót bárki bármikor ki tud találni, nem kell hozzá szakember. Pedig a céglogónak tudatosan megalkotott grafikával, színvilággal kell rendelkeznie, ugyanis minden szín vagy grafikai elem mást sugall. A vevőkörnek, célcsoportnak megfelelően kell kiválasztani és megalkotni.

Javaslat: Bízz meg grafikust a logó megtervezésével és sikerednek az emblémája lesz akár évtizedeken át.

 2   NÉVJEGYKÁRTYA
Ha valaki névjegykártyát készíttet, és megkérdezik tőle, hogy mi szerepeljen rajta, általában az a választ, hogy a szokásos. No ez itt a kulcsszó. Egy szemfüles vállalkozó nem csak azért csináltat névjegyet, hogy leírva lássa a titulusát, hanem azért, hogy azzal ismertséget, új ügyfelet, több megrendelést szerezzen.

Javaslat: A névjegykártyádon mindig szerepeljen az, hogy milyen előnnyel jár veled üzletet kötni.

 3   LEVÉLPAPÍR
„A külalak nem számít, a lényeg a tartalomban van” – vallja sok földhözragadt vállalkozó. De Te ne dőlj be ennek az igénytelen állításnak. Felmérések bizonyítják, hogy sok fontos üzleti döntés nem racionális, észérvekre alapozva dől el, hanem inkább benyomások alapján, érzelmeken, szubjektív elemeken áll vagy bukik. Gondolj bele, hogy fognak Téged választani beszállítónak, ha olyan árajánlatot küldesz, amin még a céged nevét is alig találják meg. Ha a konkurensed gondosan megtervezett, logóval ellátott levélpapírra írt ajánlatot ad le, vajon ki lesz szimpatikusabb az elbíráló előtt?

Javaslat: Levélpapírod mindig tükrözze céged arculatát és közvetítsen magabiztosságot, megbízhatóságot vállalkozásodról!

 4   ARCULAT
Az arculat valami olyasmi, amit a céged sugall magáról. Nem az, amit Te gondolsz a vállalkozásodról, hanem az, amit egy kívülálló lát és ez alapján elgondol valamit rólad. Ezért fontos a következetes arculatépítés, amely ha nem egységes, akkor zavart kelt a vásárlóidban. A cégarculathoz sok elem tartozik, természetesen az első 3 pont elemei is, de ide sorolhatjuk a ruházatot, cégautókat, az üzlethelyiséget, kirakatot, irodabútort, és még sorolhatnánk.

Javaslat: A cégarculatot érdemes szakszerűen megterveztetni és egyes elemeit tudatosan, egységesen használni.

 5   HONLAP
Manapság egy cég sem létezhet weblap nélkül – gondolja sok vállalkozó, ezért gyorsan készíttet is egy olyan honlapot, amire feldobálja a cégadatokat, elérhetőségeket, és hátradőlve kipipálja, ez is megvan, nekem is van már internetes elérhetőségem. Súlyos hiba, ha azt gondolod, hogy ennyi elég! A weblapodnak úgy kell működnie, mint egy jó üzletkötőnek, vagy pártfogónak. Ha nem tartalmaz értékes információkat, tanácsokat, érdekességeket, és ráadásul megtalálhatatlan az internet rengetegében, nincs értelme a weblapodnak.

Javaslat: Ne rokont, havert, ismerőst kérj fel a weblapszerkesztéssel. Mindig hozzáértő szakembert bízz meg vele, aki naprakész az újdonságot területén, hogy valóságos haszonra tegyél szert, és kihasználd az internet adta lehetőségeket

 6   NYOMTATVÁNYOK
Ez egy kifejezetten ritkán használt reklámeszköz. Gondoltál már arra, hogy hány számlát, szállítólevelet, borítékot küldesz havonta partnereidnek?
Ha ezeken a számla- és postacímeden kívül akcióid, vagy céged üzenete is szerepelne, igazi hírmondó lenne számodra, ugye?

Javaslat: Nézd át vállalkozásod kimenő nyomtatványait és tekints mától fogva rájuk reklámeszközként. Ha kell, alakíts rajtuk!

 7   HIRDETÉS
A reklám nem azonos a hirdetéssel, de annyi biztos, hogy a mindennaposan használt reklámeszközök egyike. Mivel szinte minden újságban nagy a „reklámzaj” (azaz tele van hirdetésekkel), ezért olyan hirdetéssel kell megjelenned, ami kitűnik az átlagból. Ehhez ismerned kell azt a réteget, akit meg akarsz szólítani, nem árt, ha egy kicsit értesz a pszichológiához is. Ha ezzel nincs időd foglalkozni, akkor jobban jársz, ha nem magad fabrikálod a hirdetéseket.

Javaslat: Igazán hatásos hirdetéshez kérj tanácsot reklám szakembertől, különben reklámod nem befektetés lesz, csak pénzkidobás.

 8   REKLÁMAJÁNDÉKOK
Ismersz olyan embert, aki szeret reklámajándékokat kapni? Szinte nincs is olyan, aki visszautasítana egy ilyen figyelmességet. Na ezt kellene kihasználnod, és örömöt szerezni az ügyfeleidnek, úgy, hogy eközben még saját cégedet, imázsodat is erősíted vele. Persze itt is igaz az, hogy vannak unalmasnak mondható tárgyak, amik már tömegméretekben elterjedtek.
Te akkor leszel sikeres, egyedi, ezen a területen, ha igazi meglepetést tudsz okozni a reklámajándékoddal.

Javaslat: Ne akarj hasonlítani másokra, főként ne a konkurenseidre. Vezess be új reklámtárgyakat a szektorodba, mindig keress új reklámozási lehetőséget cégednek!

 9   PROSPEKTUS, SZÓRÓLAP
Találkoztál már igénytelen szórólappal? A szemetesben landolt ugye? Vannak cégvezetők, akik azt gondolják, sokat spórolhatnak, ha saját nyomtatóval, szövegszerkesztővel készítik el termékismertetőjüket, vagy prospektusukat. Lehet, hogy átmenetileg így nem kerül pénzbe, de ha azt vesszük, hogy sokkal több bevételt hozna, ha megfelelő grafikával és minőségben kerülne az érdeklődő kezébe, akkor már elmaradt bevételről beszélünk.

Javaslat: Érdemes szakemberre bízni a reklámkiadványok tervezését, kivitelezését, különben eredménytelen lesz a ráfordított idő és energia.

10  TÁBLÁK, PLAKÁTOK, DEKORÁCIÓ
Vannak cégek, akik „rejtőzködő” életet élnek. Kívülről úgy tűnik elbújnak egy nagy telephelyen, vagy mintha szándékosan olyan utcát választanának ahol a kutya se talál rájuk. Se egy tábla, se egy útbaigazítás.
Ők nem számíthatnak nagy bevételekre, ugyanis ahhoz, hogy megrendelőket szerezzél szükséged van a láthatóságra! Cégtáblára, útbaigazító jelezésekre, plakátokra szükséged van, ha azt akarod, hogy a leendő vevőid téged találjanak meg először és ne a konkurensedet. A legtöbbször ilyen apró gyakorlati dolgokon múlik a siker.

Javaslat: Ha nem tudod külső szemmel nézni saját cégedet, kérj meg egy ismerőst, hogy látogasson meg (persze olyat, aki még nem járt a telephelyeden) és kérdezd ki, vajon könnyen odatalált-e hozzád.
Ha nem, akkor azonnal csináltass feltűnő, jól látható táblákat!

 
Symbol